Instagram

Sunday, April 29, 2012

insyaAllah, this is the way..

Bismillahirahmanirahim..

urm, nak mula dari mana yer..

sedap juga lagu tentang rasa  nie..*tcer tiqah kata orang yg rasa 'layan' bila dgr sebuah lagu, itu tndanya hatinya sudah ke arah lalai..astagfirullah..*sembuhi hati ku ya Allah..

urm, agaknya berapa lama masa yg saya ada untuk tinggal di muka bumi ini?
urm, berapa byak perkara yang belum saya laksanakan?
urm, sudah berapa banyak masa sya tersia-sia dengan perkara lagha?

ya Allah,
hati yang gundah ini, ingin sekali berbicara dengan Mu tanpa hijab...
mendampingi Mu setiap detik tanpa batas..
berada dalam dakapan Mu setiap masa tanpa gangguan...
jangan leraikan pelukan cinta Mu ya Allah..
aku yakin, aku tak mampu berdiri di atas telapak kaki ku sendiri..


ya Allah,
aku yakin cinta Mu hebat!
aku yakin cinta ku akan di balas dengan cinta Mu..
tapi aku tidak yakin, apakah kedudukan aku di sisi Mu..
aku hina ya Allah..dosa-dosaku sentiasa menyelimuti ku yang lemah ini..
meskipun orang berkata aku ini hebat..
ironinya, aku ini mungkin yang paling hina di antara mereka semua..
benarkan, ya Allah?




aku dan mereka adalah sama..
aku dan mereka tetap akan sama..
aku dan mereka tiada beza..
aku dan mereka datang dari tempat yang sama..
aku dan mereka berasal dari benih yang hina..
aku dan mereka akan hadir di alam yang sama..
LALU LAYAKKAH AKU MERASA AKU LEBIH BAIK DARI MEREKA!!
layakkah aku merasa lebih mulia dari mereka..
pakaian tidak mencerminkan apa-apa..
tetapi 'apa-apa' bermula dari cerminan pakaian..

aku mendaki, sedikit demi sedikit.........
namun puncaknya masih jauh.....
jangan biarkan aku jatuh dari dakian ku..
aku takut ya Allah...
pautan ku lemah, sepertimana diri ku..
namun aku ada MU..
sentiasa disamping ku..
aku yakin aku akan sampai ke puncak dengan membawa keredhaan Mu...

langkah pertama:
BELAJAR MERENDAH DIRI-berkawan dengan semua orang...melayan semua orang sama rata

langkah kedua-
BELAJAR UNTUK REDHA-terima apa yang Engkau aturkan dalam hidup ku ini dengan penuh hikmah

langkah ketiga-
BELAJAR UNTUK BERSYUKUR-walau sedikit nikmat yang Engkau beri wajib untuk ku bersyukur..

hidup ku didunia adalah dengan teman-teman, lalu aku akan menghabiskan masa dengan mereka..kerana di suatu saat nanti aku akan diberi kesempatan untuk bersendirian..dan disaat itu teman aku hanyalah amalanku..maka bantulah aku untuk menjaga masa-masa ku....TERIMA KASIH YA ALLAH..