My Journey

Pernah bercita-cita untuk menjadi seorang juruterbang wanita pertama Malaysia, tetapi sangat mencintai dan ingin mendalami ilmu biologi, namun telah dipanggil untuk menyahut cabaran dalam bidang seni bina walaubagaimanapun telah ditakdirkan menyambung kehidupan sebagai mahasiswi kejuruteraan elektrik-elektronik ketika ini. [3rd year survivor of electrical & electronic engineering student]

Some pieces of puzzles

Sunday, March 13, 2016

J.A.N.J.I yang telah terpatri

Allah, aku serahkan mereka padamu.
Berilah kefahaman pada mereka dalam ad-Deen Mu. Biarlah hidup dan mati kami hanya untukMu.
Sesungguhnya Engkaulah Murabbi Agung.

Wahai jiwa,sesungguhnya kamu telah berjanji kepada Rabbmu setiap hari di saat kamu berdiri dan membaca
"Hanya kepadamu kami menyembah dan hanya kepadaMu kami memohon pertolongan".

Wahai jiwa, bukankah dalam munajat ini kamu telah berikrar tidak akan menjadi hamba selain kepada Allah, tidak akan meminta pertolongan selain kepadaNya.
Tidakkah kamu telah berikrar untuk TETAP KOMITMEN pada Shirootol Mustaqim yg terbebas dari kerumitan dan liku-liku perjalanan.... Tidakkah kamu pernah berikrar utk berpaling dari jalan org² yg sesat dan dimurkai Allah?

Kalau memang demikian.. hati²lah wahai jiwa..
Janganlah kamu langgari janjimu setelah Dia engkau jadikan sebagai pengawasmu. Janganlah engkau MUNDUR dari jalan yg telah ditetapkan oleh ISLAM setah engkau jadikan Allah sebagai saksimu.
Hati²lah jangan sampai engkau ingkar setelah beriman, jgn tersesat setelah mndpt petunjuk, janganlah engkau fasik setelah beramal.

Hai para Daie, BILA kamu mengharuskan diri anda untuk komitmen terhadap janji yg diikrarkan 17 kali dlm sehari itu, kemudian kamu mewajibkan supaya kamu meniti tangga menuju matlamat itu?

No comments: