My Journey

Pernah bercita-cita untuk menjadi seorang juruterbang wanita pertama Malaysia, tetapi sangat mencintai dan ingin mendalami ilmu biologi, namun telah dipanggil untuk menyahut cabaran dalam bidang seni bina walaubagaimanapun telah ditakdirkan menyambung kehidupan sebagai mahasiswi kejuruteraan elektrik-elektronik ketika ini. [3rd year survivor of electrical & electronic engineering student]

Instagram

Monday, July 27, 2015

bila aku mula berniaga - Shoppestuff Online Business

Bismillahirahmanirahim

alhamdulillah.
alhamdulillah..
alhamdulillah...

setelah hampir setengah tahun aku berbusiness online, alhamdulillah..
syukur atas segala rintangan dan ujian..
syukur atas segala kesukaran yang telah dilalui..

sungguh, kesusahan2 yang dilalui menjadikan aku lebih firm dalam bidang ini

tipulah, kalau aku kata tiada kerugian yang pernah dialami,
atau apa-apa perkara yang mematahkan semngat yang pernah dilalui..
tapi, seperti yang aku cakap semua itu membuat aku lebih firm dan kuat
untuk menghadapi dunia perniagaan

kalau ada orang tanya

"kenapa berniaga barang luar negara?"

kerana aku nak cari network dan market..

kalau orang tanya

"tak takut rugi ke sebab kau tak ada back-up yang kukuh?"

aku cakap untung rugi itu bukan ditentukan oleh aku, sungguh aku hanya berusaha dan bertawakal, the rest aku letak kebergantungan pada Dia

kalau orang tanya

"macam mana study kau kalau kau sibuk berbusiness?

aku berniaga adalah part-time, aku study pun adalah part-time tapi aku ada seorang hamba dan pekerja Dia untuk full-time, so why you have to worry?

tanyalah
tanyalah lagi

sungguh aku akan menjawab jika aku rasa ia perlu

patahkan
sekatkan
rendahkan

semangat dan kemahuanku
insyaAllah, aku akan terus bangkit dan lawan
selagi aku dijalanNya

doakan aku rakan-rakan
untuk kebaikanku
insyaAllah doa itu lebih tepat mengena kamu

subahanallah
alhamdulillah
allahu akhbar

insyaAllah, jika ada rezeki, aku nak ada perniagaan aku sendiri
dengan berjenamakan Ilahi,
dengan berakhlakkan Rasulullah,
dengan berpandukan al-Quran,
dengan berpasakkan Islam yang syumul
dengan berjemaahkan orang2 yang beriman
dengan tujuan untuk kembalikan Islam memegang tampuk ekonomi semula
insyaAllah!

allahu akhbar!

satu langkah yang kecil
akan menghasilkan perubahan yang besar
insyaAllah!

moga Allah redha!


INSTASHOP :@shoppestuff




FACEBOOK PAGE: Shoppestuff Online Business






No comments: