My Journey

Pernah bercita-cita untuk menjadi seorang juruterbang wanita pertama Malaysia, tetapi sangat mencintai dan ingin mendalami ilmu biologi, namun telah dipanggil untuk menyahut cabaran dalam bidang seni bina walaubagaimanapun telah ditakdirkan menyambung kehidupan sebagai mahasiswi kejuruteraan elektrik-elektronik ketika ini. [3rd year survivor of electrical & electronic engineering student]

Some pieces of puzzles

Wednesday, December 3, 2014

Keranda hati #4


SEKALI APAPUN, AKU SANGGUP

biru gelap, merah dan maroon
ya ia silih berganti
warna yang tiap minggu berulang kembali
cuma adakalanya
kau teringin memakai putih
atau pernah sekali kau memakai hitam

tapi
aku jujur mahu akui
putih itu.......
yang buat kau terpaling menawan
diantara warna2 semua
ahhhh...
benciiiii!

kau
buat
aku
cair
dengan
ke-elegenan kau

tapi,
yang terpaling aku cair
adalah
senyuman kacak kau di malam itu
percayalah
sekali apapun warna baju yang kau sarungkan
pada susuk badanmu,
tanpa senyuman dan lirikan matamu
ia tiada bernilai


aku sanggup cair berulang kali cair
semata untuk sekilas pandangan curian aku,
buat kau
aku sanggup
untuk senyuman itu
aku sanggup
untuk lirikan itu

kerana
aku mula mahu
ia jadi milik aku
satu masa nanti

ME

1 comment:

aminah sedik said...

nice! (:

http://belogcikoreo.blogspot.com/2014/12/salam-perkenalan-dari-cik-oreo.html