My Journey

Pernah bercita-cita untuk menjadi seorang juruterbang wanita pertama Malaysia, tetapi sangat mencintai dan ingin mendalami ilmu biologi, namun telah dipanggil untuk menyahut cabaran dalam bidang seni bina walaubagaimanapun telah ditakdirkan menyambung kehidupan sebagai mahasiswi kejuruteraan elektrik-elektronik ketika ini. [3rd year survivor of electrical & electronic engineering student]

Heart of blog

Sunday, November 16, 2014

Perlukah aku berbangga?

Biar aku cerita satu kisah yang kau tak pernah tahu,

Ceritanya tentang aku
Moga2 ada ibrah disebaliknya

Aku bukan student yang pandai dari kecil
I dont have such gifted
I am ordinary
Sangat sangat biasa
UPSR tak straight,
PMR tak straight,
SPM tak straight,
--A lurus langsung bukan aku

Tuhan tak bagi aku semua tu
Kepandaian,
Kecemerlangan,
ataupun Kejayaan yang berturut

Aku kadang2 pernah terdetik
"Tuhan, apa Kau tak tahu aku meminta pada Mu?"

Namun tiada jawapan
selama aku menunggu
Lama..

Tapi
Tuhan
Masih
Tak
Bagi
Semua tu
Selain

HARAPAN

Yea, harapan yang buat aku bertahan sampai sekarang.

Harapan yang meletakkan dimana aku sekarang.

Harapan yang menjawab segala persoalan aku dahulukala bahawa apa Tuhan tidak mendengar.

Tidak, bahkan Dia MAHA lebih mengetahui apa yang terbaik.

Maka
Apa yang aku belajar di kemudiannya
sangka baiklah
dengan
Tuhan

Kalau Dia tak bagai sekarang
--nanti
Kalau Dia tak bagai apa yang diminta
--kau dapat apa yg kau perlu
Kalau Dia bagi sikit
--itu yg kau mampu
Kalau Dia bagi banyak
--kau belajar bersyukur

Tuhan
kau tak akan pernah sangka
Dia tu MAHA sempurna
dalam apa jua

Me

1 comment:

Cik Lyeen said...

Doa banyak2 semoga allah tunjukkan kita jalan yg terbaik. Amin. Penulisan awk kemas dan hebatlah :) Suka. :)