My Journey

Pernah bercita-cita untuk menjadi seorang juruterbang wanita pertama Malaysia, tetapi sangat mencintai dan ingin mendalami ilmu biologi, namun telah dipanggil untuk menyahut cabaran dalam bidang seni bina walaubagaimanapun telah ditakdirkan menyambung kehidupan sebagai mahasiswi kejuruteraan elektrik-elektronik ketika ini. [3rd year survivor of electrical & electronic engineering student]

Instagram

Thursday, May 22, 2014

Perempuan Bodoh

#puisi

dalam diam
aku kumpul kekuatan

dalam diam
aku masih mencari harapan

dalam diam
aku menagih jawapan---
apa salah aku?

aku perempuan bodoh yang menagih kasih kau

aku perempuan bodoh yang peduli jatuh perit kau

aku perempuan bodoh yang menangis rayu pada ibu kandung kau

aku perempuan bodoh yang tak punya malu hanya semata mengikut kata hati aku

aku perempuan bodoh yang tak punya cermin--
untuk lihat siapa aku

aku perempuan bodoh lupa kau dah punya segalanya

kau tolak aku
kau buang aku
kau remeh aku
sebab aku perempuan bodoh

terima kasih--
sedarkan aku--
aku perempuan bodoh yang tergila akan kau

perempuan bodoh itu tak akan berpatah semula
dia sudah pandai berjalan tanpa perlu menongkat cinta kau--
mahupun sesiapa

perlukah kau terkejut aku boleh hidup tanpa kau?

inilah perempuan bodoh yang tak akan kau kenali lagi

ME

5 comments:

ain diyana said...

Assalamualaikum...
harap nukilan semata2..
jgn sedih2.. :)

timm bill said...

mcm semcm puisi ni..eppy2 slalu ya..

Anonymous said...

Penuh emo!
I can feel you sis

Anonymous said...

Wujudkah perempuan bodoh itu? Kesiannya dier. Btw, nice one! Love your writing

Anonymous said...

Xbodoh cuma bengong sikit. Haha