My Journey

Pernah bercita-cita untuk menjadi seorang juruterbang wanita pertama Malaysia, tetapi sangat mencintai dan ingin mendalami ilmu biologi, namun telah dipanggil untuk menyahut cabaran dalam bidang seni bina walaubagaimanapun telah ditakdirkan menyambung kehidupan sebagai mahasiswi kejuruteraan elektrik-elektronik ketika ini. [3rd year survivor of electrical & electronic engineering student]

Some pieces of puzzles

Sunday, February 17, 2013

macam itukah?

Bismillahirahmanirahim

Hari ini hari ke sebelas aku digelar pekerja. Aku ada seorang 'partner' kat tempat aku bekerja.. Dia adalah Indonesian. Kami suka bertukar pendapat. Cerghita pasal negara masing2. Macam seperti selalu, aku lebih suka mendengar dari menyampuk. Semestinya dia lebih tua dari aku dan pasti banyak cerita dan pengalaman yang menarik.. Katanya dia, dahulu dia pernah pelajar dipesantren. WOAH!! Dia dah bermastautin di Malaysia selama 11 tahun *muka terkejut*

Sepanjang aku mengenali dia, banyak perkara yang aku belajar..Pasal agama, dunia, perniagaan, how we treat customer dan banyak lagi.. Pokoknya, aku begitu selut sepering dengan dia.. Dia sanggup tinggalkan keluarga semata-mata nak memberi kesenangan pada mereka..

Tapi, pada satu hari yang tenang

Aku : Kak, tak solat ker? (sambil tengok jarum jam hampir melepasi waktu solat)

Kak Indo : Seluar akak kena najis.

Aku : *dalam hati* Bukan sekarang kita nie berada dikedai pakaian.


fikir-fikirkan

9 comments:

amer akat said...

aslkum.. u have so nice blog ...bleh sy follow u? if can pls follow me back ya.. thx =_=
http://slapmestore.blogspot.com/

TeTerBanG said...

assalamualaikum...adik aini! hehe..lma kak x snggah sini. kak busy skit. hehhe..busy laa sgt. alasan jaa~ haha...

adik aini keja apa? gaji byk mna?

aini shahroni said...

@TeTerBanG wa'alaikumusalam.. yea akak!! rajin akak singgah ke sini..terharu nie..*lap air mata*

kerja kat bangi jer..dtg ar sini..boleh belanja akak..hehehe..gaji? biarlah rahsia..muehehehe

✿ pink velvet ✿ said...

kihkih! nak seribu daya, xnak seribu dalih :P

TeTerBanG said...

hehe..terharu? kak lg trharu sbb adik aini appreciate kak dtg singgah blog adik.

hehe...adik nak belanja akak? syoknyaa. insyaAllah...kalu kak dapat smbung blajar dekat area kl takpon selangor, kak inform kat adik. hihi~

keyboard menaip said...

mksud entrynya??

shukri said...

kerja rajin2.. dah dapat panggilan masuk U, ke?

aini shahroni said...

@keyboard menaip kna fikir sendiri laaaa...ehiks >__<

aini shahroni said...

@shukri dapat byk tmpat.. Tpi most of them ipts..huhu