My Journey

Pernah bercita-cita untuk menjadi seorang juruterbang wanita pertama Malaysia, tetapi sangat mencintai dan ingin mendalami ilmu biologi, namun telah dipanggil untuk menyahut cabaran dalam bidang seni bina walaubagaimanapun telah ditakdirkan menyambung kehidupan sebagai mahasiswi kejuruteraan elektrik-elektronik ketika ini. [3rd year survivor of electrical & electronic engineering student]

Some pieces of puzzles

Monday, February 4, 2013

For the first time!

Bismillahirahmanirahim

Selawat dan salam buat Nabi Muhammad saw..

haaaiiiii...sudah lama aku tidak menghupdate blog kann..kann..kann..(sila anggukkan kepala 20 kali) bagus2..hehe..memang banyak ceghita yang aku nak kongsi..tapi, aku bagi tahu korang sikit jelah, okey??

so, as you all know (tahu tak??) aku sekarang nie sudah bergelar online buisness woman..cenggggg..poyo-moyo jer...seriusli, I'm quite busy now..tapi, aku cuba juga curi masa nak merelaxkan diri..cehhh..haha..kelik sini untuk mengetahui apa yang aku jual!

aku nak habaq niee...aku baru diterima berkerja di Butik an-nur, Billion, tingkat 2,Bandar Baru Bangi, Selangor..(siap nak letak alamat penuh pulaks)..jemput dan cekodok datang ke Butik aku..haha..bukan butik aku, butik tempat aku berkerja..inshaAllah esok aku mula bekerja..

owner Butik itu sangat baik dan berilmu..moga dapat berkongsi banyak perkara dari beliau..inshaAllah..

kenapa aku nak kerja kat luar?? sebab aku bosan duduk rumah, melayan pelanggan online..tu yang aku nak kerja diluar..ada pengalaman..Manusia tanpa Ilmu ibarat Tin susu pekat F&N yang tiada isi(kosongg..kosongg..koosoongg-najwa latiff)..tetapi, manusia tanpa pengalaman ibarat Susu pekat F&N tanpa tin (habis meleleh susu pekat di merata tempat)

bagus tak anologi aku? huhuhu

cari pengalaman beb! start from beginning..start from nothing..start with nawaitu Lillahi ta'ala..

btw, aku nak mengingatkan sesiapa yang nak buat tampahan Ribbon Watch diharapkan dapat buat bayaran dulu..kerjasama amat dihargai..lagi pun, Ribbon Watch yang aku jual nie..antara yang termurah..sebab aku ada survey, ada orang jual sampai ratus ringgit..aku jual baru 72 hengget malaysia..

huhuhuhu...

alhamdulillah, rezeki yang tidak disangka-sangka...sebulan yang lalu, aku pergi mencari kerja..banyak tempat..tapi tak dapat...tapi, aku yakin dengan rezeki Allah itu ada dimana-mana..Solat dhuha dilakukan bukan untuk meminta kerja, tapi dipohon memudahkan urusan dunia akhirat..

akhirnya, Allah itu jualah yang MEMPERLUASKAN jalanNya..Subahannallah..


maka nikmat Tuhanmu yang manakah kamu mahu dustakan?

aku diberi peluang untuk menjalankan online buisness, Zalora.com ingin mengadakan urusniaga dengan aku (Sehinggakan diberi voucher RM50 untuk membeli barangan digedung online mereka) dan aku diberi peluang berkerja di butik Annur..

berpusu-pusu rezeki mendatang..Subahanallah! moga dengan rezeki ini aku menjadi hambaNya yang lebih bersyukur..

p/s: doakan Aku untuk dunia dan akhirat kerana doa itu jualah yang akan menyusul dirimu selamanya..inshaAllah..

thanks for reading!
Lots of love!
XOXO

No comments: