My Journey

Pernah bercita-cita untuk menjadi seorang juruterbang wanita pertama Malaysia, tetapi sangat mencintai dan ingin mendalami ilmu biologi, namun telah dipanggil untuk menyahut cabaran dalam bidang seni bina walaubagaimanapun telah ditakdirkan menyambung kehidupan sebagai mahasiswi kejuruteraan elektrik-elektronik ketika ini. [3rd year survivor of electrical & electronic engineering student]

Heart of blog

Sunday, December 23, 2012

Oh Mak Kau!!

Bismillahirahmanirahim..

I'm sooo tttiirreedd!!! plus, hungry!!
eh, jam dah berdetik ke pukul 2 pagi??.. herm, nak makan apa pagi2 buta nie..nanti HANCUSS pola diet iolss..bahahaha..

pagi tadi, I was sitting "CERAMAH 5 JAM" for my driving class.. hahh? Cik Aini amik kelas memandu?? BIAR BETIK???????....=,=" erkkk.. kenapa tak cayo?? korang ingat aku nie lembik sangat ke?...

sebenarnya, aku telah diugut untuk menggambil lesen memandu tau.. apalah dayaku untuk melawan ugutan tu..sobs..sobs.. *okey, tolong hentikan propaganza kau tu Aini.. meluat aku tengok*

so, I was fetched by my Along's friend about 7 o'clock at my home laa..abis kat mana lagikan? aku ingat dekat tau.. rupanyaaaaaaa, sampai kat KLIA aku dihumban..hahaha.. nie, iolss nak cerita nie, takde niat untuk merasa bangga apatah lagu berhidung tinggi *dasar hidung penyek kowt* hari nie, first time, aku berjaya berguling-guling dalam kereta idaman malaya aku, WHITE CAMRY!

krikk, krikk!

okey tak menarik langsung! tapi bagi aku, itulah kenangan yang paling indah dalam hidup ku....aku siap verangan, yang aku drive kereta tue...nasib baik kakak tu tak perasan yang aku tengah senyum mengalahkan kambing yang bersalin anak bongsu..bahahaha..kalau tak malu iolsss..


BUT!! yang buat aku kecut perut, bila kakak tue speed up sampai 130km/h... mak aih!! rasa nak tercabut nyawa mak nie noks!! dah tue, she used line yang ketiga, aku adalah juga rasa macam VVIP bila semua orang bagi laluan kat encik White Camry nie.. tapi, macam VVIP yang tengah nazak kowt!! bahahaha..maybe kakak tu tengah rushing.. lagi pown diakan orang driving school,  mestilaa handal mengendali kereta.. yang ini aku tabik!

so, sampai sana, segala urusan aku, kakak tue yang bereskan.. aku tinggal goyang kaki ala-ala mak datin..muahahaha..VVIP laaaa sangat!

and, I met a new friend.. Aina.. okey sangat lettuw, aku Aini, dia Aina.. macam ada chemisty, physics and bio..bahaha..motiplaakan..BY THE WAY, aku pergi ceramah nie sorang2 tau.. nampak tak ke-independent-an aku!! aku tawakal je.. sebab aku rasa, sooner or later, I have to manage my life by my own.. dan aku yakin ramai je orang baik hati kat luar tue, yang sudi melayan karenah dan sumpah seranah aku.. hahaha..*INI TIPU*

kalau Aina baca, Aini nak cakap thanks bebanyak sebab sudi berkongsi kasih dengan Aini selama 5 jam.. *ayat nak gempak jew* dan sudi hulurkan beberapa butir gula2 kat Aini untuk mengurangkan stress ke-ngantukan tahap ayam.. Much love...XOXO..


duduk dalam kelas tue, setan ngantuk tak habis2 nak goda aku...nasib baik ada Aina, kalau tau.. memang dah berdengkur dan siap buat petalaa cik Aini nie..


sempat juga mendoodle disamping mengurangkan kandungan air liur basi yang bakal terkumpul..hahahaha.. eyyiiuuwww!!!!


I was  provided with this book...nanti nak kena study balik..  



yang baju pink tulaa Aina... dalam kelas nie, lebih kurang ada 50 orang bakal pemandu yang berhemah dan salah satunya termasuklaa aku....ceeeenngggg..poyo tak..


lepas nie nak aku akan duduki ujian komputer..tapi tak comfirm lagi bila tarikhnye.. urmm.. nak study dulu kowt.. maybe next week..inshaAllah..
tapi ibu aku ada cakap gak nak pindahkan aku kat area bangi.. sebab ayah aku tak kasi pergi jauh2..
'ibu abah, sooner or later, Aini akan berjauhan dengan kalian juga'
aku tak kisah sebenarnya, mana yang baik untuk diaorang baik laa untuk aku..

thanks for reading this entry!
till then....
XOXO






16 comments:

Mia Liana said...

good luck... untuk belajar memandu ni... ;)

kak nora said...

bunda datang..gud luck, harap jadi pemandu berhemah selalu..

aku HaniAsyira said...

baik2 belajar kete tu ei.. fun kot.. tp tgk instructor jugak.. hee~~

Miss Xyz said...

Dah pandai bawa kereta nanti jgn lupa cara bawa basikal pulak yer, itu jelah pesan saya XD

Nana Liyana said...

untunglahhh untunglahhh dah beljar bawak keta. nana ni blum pndai lagi umur dh 20tahun dahh :)

Remy hazza said...

remy ambil lesen dulu tak masuk kelas pun.... he3.... kantol...terus ambil exam jer.......

yana aina said...

Jom semak --> http://www.nazlyizan.my/2012/12/senarai-bloglist-jom-bw.html

Tihara said...

haah suatu hari akan berjauhan jugak dgn mak n abah..masa tu Tuhan saje yang tau.. :)

kitatauke said...

sorg lagi tgh berjuang nak ambik lesen kereta..semoga lulu...:)

faY said...

gud luck :)

Anonymous said...

Belajr elok2..
jgn fikir nk cpt luluz.. keselmtn itu pntg...
<3

shukri said...

all de best adek!

Ubaidullah Jaafar said...

gud luck & memandu dengan hati-II =)

Gadis Desa said...

Gud Luck dear..:)

Amy Hana said...

Ni saye tengah amek lesen jugak ni >.< neves HAHA

♥ Anis said...

Wahh tak sabar rasanya anis nak jadi besar. Boleh amik lesen kete. HIHI :D