Instagram

Monday, September 17, 2012

Tolong focus!!!

Bismillahirahmanirahim...

assalammualaikum...

kali ini saya betul betul betul serius..*buat muka*
saya tinggal 40 hari jer lagi...tolonglaaa...saya asyik main2 jer..study pun tak focus.. 
saya tak nak menyesal di kemudian hari..
saya nak dapat 9A+..
saya nak study oversea..
saya nak Ibu dan Abah  tersenyum gembira apabila saya dapat pegang slip peperiksaan SPM 9 A+
Saya nak adik2 saya ikut jejak saya untuk berjaya...
saya nak bantu seluruh umat Islam ..
saya nak lihat kebesaran Allah dibuminya..
TAPI...

semua itu tak akan tercapai jika tiada usaha..
tak akan tercapai jika tak istiqamah..
tak akan tercapai jika tak bersungguh-sungguh..

ya Allah,
bantulah hamba Mu untuk bersungguh-sungguh..
bantulah hamba Mu untuk mengisi masa dengan ilmu @ ibadah @ amal
bantulah ya Allah.....................................

wahai sahabat ku,
tolong doakan diri ini..
agar sentiasa istiqamah dalam menuntut ilmu..
Istiqamah dalam mentela'ah ilmuNya
Istiqamah dalam ikhlas mencari ilmuNya
istiqamah dalam mengamalkan ilmuNya
istiqamah dalam menyebarkan ilmuNya..
istiqamah dalam memahami ilmuNya...

"Ilmu ibarat cahaya yang menerangi gelap gelita kehidupan seseorang manusia"

4 comments:

Nurrul said...

Selamat study !
jom kita study sama2.. :")

*Nurrul pun SPM candidate 2012

✿Lady Ainaa✿ said...

pergghhh spm nk dekat dah??? spm dlm bulan 10 kiranya erk??? dlu dlm bulan 11... sekejap je masa skrg.. btw, all the best ye.. insyaAllah, u can do that.. semoga Allah permudahkan urusan peperiksaan sis nanti.. amin

aini shahroni said...

@nurrul: all the best!! semoga Allah permudahkan

@lady ainaa: akak, sebenarnya 47 hari lagi..tapi itu x tolak makan @ minum @tidur @rehat @main..terima kasih..doakan tau

me ;) said...

all the best dik =) ..

teruskan usaha ye. x lama dah nii . :D ..

just do your best, yg lainnya, serahkan pada Allah <3